Případová studie
Interiors manufacture & design: Naše inovace přinesla vyšší efektivitu, modernizaci a lepší komunikaci
1. Vedoucí výroby před kolapsem, neefektivní předávání informací
Rychlý růst přivedl úspěšného dodavatele vybavení interiérů až do stavu, kdy jeden pracovník už nemohl mít přehled o všech zakázkách a nemohl sám zvládat řízení výroby. Firma neměla k dispozici žádné moderní technologie, vše řešila pomocí papírových dokumentů. Vedoucí denně absolvoval přes 10 kilometrů po výrobních prostorách, pracoval až 14 hodin denně. Z toho vyplývající únava s sebou logicky nesla i postupnou ztrátu motivace a radosti z práce. Špatná situace na pracovním trhu a také potřeba úzké specializace navíc znemožňovaly rychle najmout dalšího kvalifikovaného pracovníka.Jak to vidí klient:
Interiors manufacture & design: „Firma RTsoft nás doslova zachránila! Výsledky jejího zásahu se dostavily prakticky okamžitě. Jde především o efektivní průběh zakázek, přehled o aktuálním stavu a také fakt, že případné technické problémy řešíme okamžitě. Díky tomu už nás netrápí podstav zaměstnanců a ani zastavená výroba.“
Jaké byly největší problémy firmy?
- Neefektivní předávání informací ve výrobním procesu,
- špatná kooperace mezi jednotlivými pracovišti,
- část pracovníků občas nemohla pracovat, dokud se daný problém nevyřešil
- práce na urgentních zakázkách často zbytečně stály, protože nikdo nevěděl, že už by se dalo pokračovat,
- informace o neočekávaných problémech na jednotlivých pracovištích se často k vedoucímu výroby nedostaly dostatečně rychle, což zapříčinilo prakticky zastavení výroby.
2. Řešení: aplikace, která zajistí přehled o všem podstatném
Podle nás bylo nutné především:
- Začít detailně sledovat stav každé zakázky,
- začít detailně sledovat každé pracoviště,
- informaci o tomto stavu sdílet mezi jednotlivými pracovišti,
- kompletní přehled pak přehledně předávat vedoucímu výroby.
Efektivita se projevila okamžitě
Do výrobního procesu společnosti Interiors manufacture & design jsme úspěšně zavedli moderní aplikaci. V současnosti je na každém stanovišti tablet a v kanceláři vedoucího výroby počítač. K výměně informací dochází takřka ihned. Ať už se jedná o úpravu priorit zakázek, hlášení poruch nebo jen o zadávání právě zpracovávaných či dokončených položek, díky kterému další pracoviště ihned ví, že si může vyzvednout materiál k následnému zpracování.Čeho jsme dosáhli?
- Zakázky efektivně procházejí výrobním procesem,
- pracovník na každém stanovišti ví, jaké zakázky má zpracovávat a v jakém pořadí,
- vedoucí výroby má přehled o aktuálním stavu a nejbližším plánu všech pracovišť,
- informace o případných technických problémech se k vedoucímu výroby dostanou prostřednictvím alarmů v řádech jednotek minut a okamžitě se řeší.